x

"Maretia unei natiuni si progresul ei moral pot fi judecate prin felul cum isi trateaza animalele"-Mahatma Gandhi



duminică, 15 august 2010

Lola, pisica cea blanda si cuminte

Pe Lola am luat-o din strada, in iulie 2002, cand il cautam pe Lucky, care umbla vagabond. Era un ghemulet mic si alb cu nasul murdar si era blanda, si se alinta de zor in fata mea. Mai erau pui pe strada pe sub masini dar erau salbatici, iar aceasta sigur fusese aruncata de catre cineva, era obisnuita cu omul. Am luat-o doar sa-i dau de mancare, si dupa cateva ore am dus-o inapoi. A doua zi la fel, la 7 jumate dimineata eu cautam matzuca sa o iau sa-i dau de mancare, iar a treia zi am luat-o dar l-am convins pe al meu si nu am mai dus-o inapoi. Legat de nasucul murdar, intradevar era si un pic de murdarie pe care am frecat-o din greu, pana mi-am dat seama ca murdaria care nu se ducea era o pata pe nasucul ei. A crescut foarte frumos, era ca un catelus dupa Cip, unde era el era si Lola. Lucky, a vrut sau nu a acceptat-o, la un moment dat cat era micuta se urca pe el si acolo dormea. Erau de coma amandoi. Ea de obicei nu lipsea deloc de acasa, statea doar prin curte, din cand in cand mai prindea soareci prin pod probabil...





Dupa vreo 3 ani, a disparut, am cautat-o peste tot, prin toate curtile, beciurile si peste tot pe unde credeam ca poate fi, pe strazile adiacente si oriunde putea fi o matza. Nimic...Am plans de m-am innebunit, de cate ori ma uitam la televizor sau calculator incepeam sa ma smiorcai, pentru ca erau locurile ei preferate, pe monitor sau TV.
Am plecat in Grecia si mi-am luat gandul ca voi mai gasi pisica, dar spre surprinderea mea, la o luna dupa ce a disparut, m-a sunat Cipri si mi-a spus ca Lola a ajuns din nou acasa..nu arata rau, nici slaba, nici smotocita. Banuiesc ca a prins-o cineva si a tinut-o intr-un pod ceva unde a prins soareci. Nimeni nu va stii niciodata de fapt adevarul.
Legat de soareci, Lola ar fi fost pisica potrivita la tara, pentru ca ii placea, umbla prin pod probabil si aducea soareci morti in casa, ca sa-i vad cat de harnica este ea. La um moment dat, Cip s-a trezit cu un soarec mort in pat, pe partea lui...tot ca sa stie ce pisica buna are.
Lola nu a muscat sau zgariat nicodata in viata ei pe cineva, ii plac copii la nebunie. Acum nu mai prinde soareci, pentru ca e mai batrainica si s-a puturosit. Oricum prefer asa, nu de alta dar intr-o seara mi-a adus un soarece viu, cu care se juca de zor prin casa. A trebuit sa o prind cand il avea in gura si sa-i dau pe amandoi afara...Alta data l-a scapat in casa..si o saptamana a pandit in diferite locuri, pana intr-o dimineata cand l-am gasit mort pe prag. Si-a spalat pacatele. :)
Si altele de genul...
Ii place sa scoata hainele din dulap si sa se cuibareasca in locul lor, ii place sa se catere pe dulapuri si sa faca control prin cutii si altele...de genul...pisicesc.

Anul trecut, in 2009 a trebuit sa o operam, avea o tumoare mamara de la anticonceptionalele injectabile pe care le faceam regulat sa nu intre in calduri. Am avut ghinion, i s-au desfacut atele de o gramada de ori, i s-a vindecat cu gaura, a trebuit taiata din nou etc, cert e ca doua luni saracuta s-a chinuit cu hainuta pe ea ca s-i protejeze operatia, pe care si-o lingea de zor..

.Acum e bine, dar i s-a refacut alta tumoare, nu as mai vrea sa o operez si sa o trec prin toate chinurile iadului din nou. Este fericita, doarme toata ziua, o face pe mama cu Kitty cea mica, o mai pocneste din cand in cand, bate toti motanii din curte care indraznesc sa-i calce teritoriul si convietieste foarte bine cu toate animalele din casa, la ora asta fiind vreo 6 pe langa ea.

Niciun comentariu: