x

"Maretia unei natiuni si progresul ei moral pot fi judecate prin felul cum isi trateaza animalele"-Mahatma Gandhi



duminică, 30 mai 2010

Ciufi, pisica vagaboanda





Sa va spun despre pisica vagaboanda Ciufi, care a fost sterilizata acum 2 saptamani odata cu Zgarduta care a plecat la casa ei in aceeasi zi. Ciufi e o pisicuta foarte, foarte frumoasa, tricolora, cu blana lunga si ochii verzi, dar e vagaboanda de cand se stie, e salbatica, ii e frica de om, desi acum incepe sa se mai obisnuiasca. Ani de zile am hranit-o pentru ca incontinuu facea pui, de 2 ori pe an dar niciodata nu am reusit sa pun mana pe ea sau sa ma apropii macar la un metru de ea.

Fugea ca din pusca, sub masini sau prin podurile caselor. Acum 2 sapatamani am vazut-o vreo 2-3 zile fugarita de o gasca de vreo 6 motani, si nu putea biata de ea sa se opreasca sa manance sau sa bea si probabil nici sa doarma ca o "atacau".


Vineri, dupa ce am venit de la munca, am vazut bineinteles din nou pisica fugarita desi ploua cu galeata. Statea sub o masina incojurata de motani si nu putea fugi nicaieri. Am luat cusca  transporter, am pus mancare in ea, am pozitionat-o cat mai aproape de Ciufi si am asteptat chiar daca m-a facut ploaia ciuciulete. Foamea a invins si Ciufi s-a lasat prostita sa intre in cusca. Acum era in cusca...so what next?? Eram cam bulversata, am sunat veterinarul meu, nu a fost de acord sa o sterilizeze atunci, ca trebuie sa astept bla bla, am sunat in stanga si in dreapta si nu am gasit nici un ajutor, cu exceptia sfatului sa-i dau pastile ca sa controlam sa nu intre in calduri mai tare, daca exista asa ceva...Pana la urma am apelat la Elena, desi abia o cunosteam, si numai prin intermediul internetului si al telefonului. Nu aveam nimic de pierdut si mi-a dovedit inca odata ca omul e om oricand si nu selectiv, cand ii pica bine. A doua zi m-am dus cu ambele pisici si am rezolvat situatia.
II-a facut Cip un tarc pisicii, dupa ce m-am intors, ocupa un sfert din sufragerie, dar am vrut ca atunci cand va pleca de la mine, daca nu va dori sa ramana, sa fie sanatoasa si pusa pe picioare. Doua saptamani a stat la mine, are si vaccin antirabic, am deparazitat-o intern si extern,  am tratat-o pentru ca avea diaree, am pieptanat-o si am incercat sa socializez cu ea.
Noaptea o lasam libera prin casa, si nu am auzit vreun mieunat sau ceva scandal timp de 2 sapatamani cat a stat la noi. Dar fiindca locul unei pisici nu e in tarc, am hotarat, dupa ce i-am facut ultima deparazitare interna sa testez si sa-i dau drumul.


Impreuna cu Cip am hotarat sa o pastram, daca ea vrea, la noi, desi mai avem 3 pisici. Ieri i-am dat drumul, s-a dus si-a facut rondul si vine si sta pe langa curticica noastra, sta dupa gard, pregatita sa fuga daca e nevoie :) dar daca ii e foame intra in bucatarie  daca nu suntem noi acolo si mananca iar uneori vine pe pragul usii la intrare si sta de "paza". Incetul cu incetul probabil ca se va convinge ca nimeni nu-i face rau si va veni mai des si va ramane mai mult. Pun si cateva poze in ordine cronologica sa vedeti deosebirea.

Niciun comentariu: